14 грудня 2021 року ухвалено новий закон про фінансові послуги та фінансові компанії. У Національному банку нагадують, що закон містить чимало новацій для клієнтів як банків, так і небанківських фінустанов.

Які переваги саме для клієнтів небанківських фінустанов?

  1. Новим законом запроваджується нагляд за ринковою поведінкою небанківських фінансових установ.

А це значить, що Національний банк здійснюватиме контроль за дотриманням фінустановами вимог до захисту прав клієнтів, уключаючи вимоги до:

▪️прозорості структури власності;

▪️ належної ділової репутації власників та керівників тощо.

  1. Нагляд регулятора дасть змогу не лише захистити права та інтереси клієнтів, а й створити належне ринкове середовище в небанківському фінансовому секторі.

Що ще важливо?

  1. Запроваджується поняття "таємниця фінансової послуги".

Для клієнта небанківської фінустанови це означає, що інформація про його вклади чи кредити буде конфіденційною і він може розраховувати на її надійне збереження.

  1. Якість послуг небанківських фінустанов поліпшиться.

Забезпеченню належної якості послуг сприятиме передбачена законом можливість передавати частину функцій на аутсорсинг.

Це дасть змогу "небанкам" повністю сконцентруватися на професійній діяльності, суттєво поліпшуючи якість своїх послуг.

  1. Фінкомпанія не зможе залишити ринок, поки не виконає всіх зобов’язань перед клієнтами.

Регулятор контролюватиме ці процеси. Такий підхід мінімізує, а то й зведе нанівець кількість ошуканих клієнтів небанківських фінансових установ.

Більше про те, що змінить новий закон про фінансові послуги та фінансові компанії, читайте на сайті НБУ.